emmaostensson

Alla inlägg under april 2013

Av Emma Östensson - 8 april 2013 19:55

Vilka är era saker ni inte kan leva utan??


XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 8 april 2013 17:54

Jag var duktig och pluggade, lite + poäng för att plugga första dagen måste jag allt få. Eller inte... Men efter de tog jag en skön dusch och prövade nya scrubarna, hade hårinpackning och hade bara allmänt mysigt och tog hand om mig själv. Nu känner jag mig verkligen fräsch. När jag stog och duschade kom jag på att jag kanske kan göra en "10 saker jag inte kan vara utan - tag". De kan väl bli lite roligt och omväxlande? Jag spelar in nu så att jag kan fixa och trixa så att den blir bra. Den hinner nog bli ganska klar och uppladdad tils 8 så de passar ju super. 


Ha de gött iaf så hörs vi med tagen senare.

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 8 april 2013 16:00

Duktiga Emma var så smart så hon stoppade ner springskorna, tyskan och engelskan. Men tror ni då inte att hon glömmer datorn? Jo såklart... Blir lite irriterad på mig själv när jag glömmer saker. Och datorn överlever jag inte utan och sen får den inte vara kvar i skolan över natten ^^ Därför var de bara att hoppa på cykeln igen och hämta den.


Åhh ibland är det jobbigt att vara bloggare när man inte har något att blogga om. Min hjärna är slut på bloggidéer och bara en massa plugg och gymnasietankar. Pratade gymnasium med mina brudar idag, hoppas att vi kan komma in där vi vill. Vilken linje kan ni få veta sen, känns onödigt att skriva det nu tycker jag.


Jag funderar på att ta paus nån dag men de vill jag verkligen inte. Men de känns inge kul att inte blogga inspo eller något sånt. Därför får ni gärna fråga frågor i frågestunden eller här så kan jag svara på dem. Det är väl iaf lite roligare? 


Nej nu ska jag inte babbla massa trök och ta och göra tyskan så att den är gjord.

 

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 8 april 2013 13:16

2 lektioner kvar, taggaaa *not*. Dagen har gått bra hittils och vi hade lite roligt på idrotten och körde lite badminton. Ibland blev de riktigt bra och ibland ja... Mindre bra.


Jag har verkligen ingen inspo till något som gäller bloggen. Jag vet inte vad jag ska blogga om så har ni tips får ni mer än gärna komma med dem. Därför får bloggen vara lite en "det här gör jag" blogg. Jag vill kunna blogga lite inspo, tips eller sånt som är lite roligt att läsa. Det är sånt som boostar upp en blogg. Sen har jag mejlat lite med blogg.se ang bloggnamnet och vi får se hur det blir. Kanske, kanske inte. Ni lär ju märka hur det blir. 


Vi hörs när jag kommer hem igen.

  

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 8 april 2013 08:14

Jag e så trött för jag sover inte så bra för tillfället. Det enda som jag har i tankarna är Gordon och Prancer. Det är nu efer snart 3 månader saker och ting börjar gå upp. Dem är verkligen borta, på riktigt och kommer aldrig att komma tillbaka hit till jordelivet. Nästa gång vi ses är när det är dags för mig att lämna jordelivet. Okej nu ska jag inte börja gråta för att jag har smink och jag vill och börja min dag så därför byter vi samtalsämne *finger knäppning* 

- I was happy with you, not without <3 <3 Please came back i want to kiss and hug ju one last time <3 


Idag är det första skoldagen och jag är taggad, ja verkligen. Jag skulle kunna ha lov hela tiden. Det enda som jag saknar är mina vänner och att ha en vardag. Men inte själva skolan i sig för den är bara tråkig och för tillfället jobbig då vi har tyska tills på onsdag, engelska tills torsdag, hk prov nästa vecka, so-förhör även om det är väldigt lätt. Sen får vi säkert nå mer idag. Kul kul. Det som kan vara lite roligt idag är att få tillbaka fysikproven så de kan ju bli lite spännande och roligt om det går  bra vill säga. 


Nu måste jag lägga ner mina idrottskläder osv i min väska och sen bege mig mot första skoldagen efter lovet. Vi får höras under dagen. Ciao


XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 7 april 2013 22:24

Nu är café bärs slut och jag ska kolla på dagens avsnitt ponnyakuten. Sen är det sängen som väntar och i morgon skolan igen. Nu ska jag sätta på avsnittet och sen lägga mig för jag e dö trött. Sov gott så hörs vi i morgon

 

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 7 april 2013 20:19

Har duschat och kommit hem nu. De va kul att se och idag var det ingen som ramlade av, bra de. Jag filmade mina vänner när dem red och innan allt började så flummade vi lite och hade roligt. De e underbart att ha underbara vänner. Där känner man sig äkta och aldrig fake. 


Nu kollar jag iaf på mästarnas mästare och käkar lite godis. Sen är det partaj och cafebärs. Jag ska kolla lite nu så vi får höras senare.

 

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 7 april 2013 18:15

Vad har du helst på dig en vanlig dag i skolan? Ett par jeans/tights och en t-shirt eller ett linne med en tjocktröja
Vad har du för smink en vanlig dag? Concealer, puder, mascara, eyeliner och något på läpparna och ibland ögonbrynspenna
Var handlar du helst? Kläder, smink och hästgrejor
Hur mycket handlar du för i månaden? (Kläder, skor, smycken, smink) Helt olika bero på vad som behövs men runt 300-600 kr kanske
Vilka skor har du helst en vanlig dag? Converse is da shit
När fyller du år? 4:e Oktober
Favoritmat? Jag gillar husmanskost (så säger jag när jag ska vara nyttig, men det är gott), grillat får alltid hem
Favoritgodis? L A K R I S, mummms
Vad hette din första blogg? Jag tror att det var emmapromise.bloggplatsen.se om jag inte har helt fel
I vilket program gör du dina headers? För tillfället pixlr.com annars i photoshop
Är du mobilberoende? Åhh ja
Bästavän/bästavänner? Linnea och Ebba är nog allra närmaste men Sara, Linn T, Alice och en annan Ebba är också väldigt bra vänner. Sen finns det ju många som är vanliga vänner och inte som systrar, eller är det bara jag som har så?
Har du my love basket(eller vad det nu heter)? Japp, emmaostensson
Vad har du för plattång? Ehh vänta 2 sek *kollar efter* det som står är Domic men jag vet inte om det är ett märke ^^


Data/Mobil
Hollister/Hm
GinaTricot/Jc
Carlings/Bikbok
Internet shoppa/shoppa
Mascara/puder
Ögonbrynspenna/concealer
Plattat hår/lockigt hår
Pizza/Tacos



Hästfårgor:

Bästa hästminnet? När jag började på alla mina hästar och alla underbara uteritter med alla underbara vänner.
Värsta hästminnet? När Prancer och Gordon togs bort. Nuff said
Vilken ridklubb rider du på? Västerås Ryttarsällskap
När började du rida? Jag började på hösten året då jag fyllde 7 tror jag
Varför började du rida? Jag hade följt med många kompisar och tyckte att det verkade väldigt roligt + att min kusin hade hästar så det lockade nog mig lite.
Vem vill du ha på Grc om du inte får Beny? Jag skulle gärna prova Bomina tror jag :)


Sadel/barbacka
Vojlock/Schabrak
Börjes/Hööks
Kingsland/Eskadron
Blå outfit/brun outfit
Nellieberntsson.se/dressyrmupparna.se
Ponnysanning.se/linnolsson.se
Nicholaihollesen.se/henrikbarry.se
Darios.se/carlssonpataket.se



Glöm inte att ni kan fortsätta att fråga så fråga på.

 

XoXo//Emma

♥ Om mig

 

Trevligt att du hittade hit, välkommen till min blogg. Mitt namn är Emma och jag är en helt normal 14-åring. Här på min blogg kommer du kunna läsa massa åsikter, mode, min vardag och massa annat roligt.

 

Jag har bloggat här på bloggplatsen förut men har nu bloggat 1 år på blogg.se men det krånglade väldigt mycket så jag bestämde tillsammans med en kompis att jag skulle byta tillbaka tillbaka hit då bloggplatsen inte krånglar.

 

Om du undrar något, tveka inte att skicka iväg en fråga eller en kommentar till mig. Jag svarar så fort jag kan. Eller fråga på kik för väldigt snabbt svar då mobilen alltid är med vart än jag går.

 

Jag finns på:

Kik: emmaostensson

Insta: emmaostensson

Twitter: emmastensson1

Facebook: Emma Östensson

♥ Sök i bloggen

♥ Fråga mig

2 besvarade frågor

♥ Senaste inläggen

♥ Kategorier

♥ Arkiv

♥ Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards