emmaostensson

Alla inlägg under mars 2013

Av Emma Östensson - 22 mars 2013 11:56

Nu har jag och Linnea anmält oss och hoppas på de bästa :) Vi hade ju prov idag. Det var faktiskt ett svårt och jobbigt prov men jag gjorde mitt bästa och det är de som räknas.


Jag e lite sur bara för att min mus har fuckat upp sig, igen. Jag lämnade in min dator i somras och fick en ny underdel till datorn men dem satte tillbaka min musplatta snett och galet. Nu har den fungerat bra ett tag men nyss så blev den helt konstig igen.


Men nu ska vi titta på någon kort film så jag ska vara duktig och kolla på den. Vi hörs senare

XoXo//Emma


Av Emma Östensson - 22 mars 2013 07:03

Fredag, tjo hoo. En kort skoldag och sen helg, underbart. Idag är det prov som jag hoppas kommer gå bra. Jag har fortfarande massa tankar kring gymnasium i huvudet så jag måste försöka få ut dem så att jag kan koncentrera mig här och nu inte om ett år.


Jag vet inte vad jag ska skriva. Dagens har inte direkt några mer planer än skolan. Det är iaf bara 92 dagar kvar till de bästa ridlägret som finns :D Ska bli så roligt. O M G ! ! Det är bara 3 månader kvar sen åker vi!! De slog mig nu :)

 

Nu måste jag ut med Gucci en sväng innan skolan men vi hörs senare under den snöiga dagen.

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 21 mars 2013 22:09

Gissa vem som har beslagtagit min säng idag igen? Gucci såklart, söten. Hon har fläkat ut sig i hela min säng och somnat så hon kommer inte bli glad när jag väcker henne och ber henne flytta sig lite. Men de får hon ta för hon vet att efter kvällspromenaden kommer jag vilja ha min säng.


Jag har varit duktig och pluggat nu. Ska jag vara helt ärlig så känner jag mig nöjd. Det känns som att jag kan de nu, vilket jag hoppas. Det kommer nog bli en skön fredag om man bortser från provet. Jag är för en gångs skull taggad för skolan och idrotten. Skön känsla att vara taggad för skolan. Direkt när jag kommer hem från skolan ska jag göra och skicka in en so-grej. Och efter det har jag bara ett prov v15 inplanerat. Hoppas att det inte bli allt för mycket läxor över lovet bara. Mitt underbara påsklov vill jag inte tillbringa tillsammans med en massa plugg.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har ingen direkt motivation känner jag. Det blir blir lite sånna här min dag inlägg och modeinlägg. Men jag vet inte vad jag ska skriva om eller göra mer så ni får mer än gärna komma med förslag. Det är alltid bra att ha en förslagslista med inlägg som man vill skriva. Då har man alltid lite att ta av, så de e ett smart tips åt er läsare till era bloggar.

Sängen ser väldigt lockande ut nu så jag ska borsta tänderna och sen krypa ner till sängs och bara sova. Ibland är det bara så underbart att sova, hehe. Sov gott så hörs vi i morgon.

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 21 mars 2013 20:02

Idag på konfan blev vi kidnappade. Nejdå men vi skulle ut och samla ihop pengar till för att förinta hungern. Jag och mina vänner fick åka till Coop och stå där. VI fick ihop lite pengar. Sen fick vi kakor av en av kyrkans musiker, mumma mumma. Men det var kallt som satan att stå ute 1h i converse och en trekvartströja med en skinnjacka över + byxor såklart. Men det gick an iaf.


Nyss fick jag även klartecken att jag och Linnea ska få göra det vi ville. Det var att rida tillsammans. Så de ska vi få göra under påsklovet. Hoppas att jag får rida min barndoms kärlek, fy tusan va gammalt de lät men iaf och hon heter Polly. Den svarta lilla sötnosen på bilden här under detta stycke. Annars vill jag pröva en ponny som heter Lily eller kanske Mazerati. Taggad som tusan är jag. De kommer bli roligt. Något som är mindre roligt är att jag måste plugga nu. Prov i morgon va de ja, jippie.

 

Jag kan inte sluta tänka på vad vi gjorde sita lektionen i skolan. Jag är nervös. Tänk så gör jag fel val? Valde jag fel språk för 2 år sen? Kommer jag trivas? Väljer jag rätt linje? Massa tankar som snurrar i mitt huvud angående gymnasiet. Helt sjukt va stor jag blev helt plötsligt. Nu ska lilla jag stå inför ett av dem viktigaste valen i mitt liv. Detta är ju min grund för mitt vuxenliv, helt sjukt nu när jag tänker på de. Okej nu tar vi en dag i sänder inte massa tankar om att jag gjort allt detta inom ett år. För om ett år kan får jag veta vart jag kommit in.


Okej nu ska jag inte stressa upp mig över det men lite ångest har jag, de måste jag erkänna. Dock så har jag massa plugg som väntar därför kan jag inte skriva mer på denna bibel just nu. Men jag bloggar såklart mer senare.

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 21 mars 2013 18:00

Länkbyte med Ida och Ebba: www.sthlmsryttarnaa.blogg.se/

 

XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 21 mars 2013 15:48

Känner mig lite smått stressad över gymnasievalet nu. Hela våran långa SO gick åt till att prata och diskutera gymnasie. Men jag har nog hittat vilken linje och vilket program jag vill gå. Hemligt just nu...


Snart ska jag iaf till konfan och ja vara där. Hoppas inte att vi gör massa tråk idag för de orkar jag inte med. När jag kommer hem efter de ska jag käka middag. Sen måste jag skriva klart och skicka in en so uppgift och plugga till morgondagens prov. Hoppas för allt i världen att det går bra. Jag kan det känns de som så de e ju skönt. Men jag måste ändå plugga en hel del så att det verkligen sitter. De va därför som ni fick det lilla snabba inlägget nyss för att jag behövde plugga och fokusera på det.


När jag fixade mellis så såg ett reablad ifrån Dollarstore och där hittade jag en 3-pack med sportbhar för 80 kr. Ska se om jag kan få ut mami så vi kan köpa dem. Skulle va sjukt bra att ha och 3 till de priset, l o v e ! :)

 

Nu måste jag tyvärr gå. Men ni har ett inställt som kommer upp så ni klarar er ;)

XoXo//Emma



Av Emma Östensson - 21 mars 2013 14:12

Jag är hemma men nu måste jag plugga. Hoppas ni har förståelse, hörs snart


XoXo//Emma

Av Emma Östensson - 21 mars 2013 12:11

Nu sitter vi och har hål. Vi sitter och typ längtar efter Grällsta. Vi googlade och hittade fram till sandtaget och längtade galet mycket dit. Det kommer bli så roligt. 93 dagar kvar, wööp. 


Jag har varit duktig och jobbat lite, lite alltså. Men idag är de iaf en chill dag med bara 2 lektioner men mest hål och dryg "slå ihjältid".


Jag och Linnea har lite planer som vi hoppas går. De skulle va väldigt kul om vi kunde. Och fick just ett SMS som gjorde så att vi troligen kan de :D Ni får veta sen när vi vet om det går.


Snart kommer våran lärare så jag ska nog publicera detta nu.

 

- Beboooo <3


XoXo//Emma

♥ Om mig

 

Trevligt att du hittade hit, välkommen till min blogg. Mitt namn är Emma och jag är en helt normal 14-åring. Här på min blogg kommer du kunna läsa massa åsikter, mode, min vardag och massa annat roligt.

 

Jag har bloggat här på bloggplatsen förut men har nu bloggat 1 år på blogg.se men det krånglade väldigt mycket så jag bestämde tillsammans med en kompis att jag skulle byta tillbaka tillbaka hit då bloggplatsen inte krånglar.

 

Om du undrar något, tveka inte att skicka iväg en fråga eller en kommentar till mig. Jag svarar så fort jag kan. Eller fråga på kik för väldigt snabbt svar då mobilen alltid är med vart än jag går.

 

Jag finns på:

Kik: emmaostensson

Insta: emmaostensson

Twitter: emmastensson1

Facebook: Emma Östensson

♥ Sök i bloggen

♥ Fråga mig

2 besvarade frågor

♥ Senaste inläggen

♥ Kategorier

♥ Arkiv

♥ Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards